Näita Cooliris'ega! Slaidishow
Liblika tiivaripsutus

Kümne aastaselt käisin suvel Lõuna-Eestis vanaemal ja tädil külas. Tädi kõrvalmajas elas 16 aastane naabripoiss. Ta rääkis sageli liblikatest ja tüdrukutest, mistõttu pidasin teda nõrgukeseks. Peaaegu igapäevaselt püüdis võrguga liblikaid. Võrgud olid valged, kollased ja roosad, no täitsa plikade värk.

Ükskord meelitas ta ka mind liblikaid püüdma. Läksin vastumeelselt, aga siiski teatud uudishimuga. Väsisin kiiresti ära ja istusin kivile ning vaatasin kuidas Kuldar võrguga liblikaid taga ajas. Pärast kodus näitas ta mulle oma liblikakogu. Vaimustusin! Ma ei olnud varem kunagi nii suuri ja värvilisi liblikaid veel näinudki!

Kuldarist sai bioloog. Mina vaimustun tänaseni õrnadest ja graatsilistest liblikatest. Taevaavarustelt õnnestus ükskord leida suur ja õhuline liblikas, mis kuidagi ei tahtnud pildile mahtuda. Nüüd mulle meenuski episood lapsepõlvest, mida sooja tundega meenutan.

Kommentaare: 8 - Hinne: 5.00
Tallinnat külastas viis UFO-t!

Tõsi see on, 16. juunil külastas Tallinnat maakeeli öelduna viis lendavat taldrikut. Sinisest kerast need kõik välja tulid ja liikusid väärikalt ning aeglaselt kõrgustesse. Vaatemäng oli jälgitav umbes kolme minuti jooksul.

Mine tea kui täna pilk taevasse suunata, äkki ongi näha taldrikute sarnaseid pilvi!

Kommentaare: 5 - Hinne: 5.00
Kevade tulek ja talve minek
Kuu halo

06. jaanuari 2015 aasta õhtul oli Tallinna idataevas näha Kuu halo. Fotot on töödeldud viisil, et oleks näha selgelt halos esinev värvispekter ja üleminekud.

Kommentaare: 6 - Hinne: 4.89
Lapsena joonistamas

Olin õppimas joonistamist. Õigemine jäljendasin joonistamist. Võtad hoogsalt pliiatsi ja siuh tõmbad kiiresti vasakule mõned jooned ja säuh ka paremale poole. Kohe oli enesekindlus suurem. Väga meeldis õhku joonistada nagu suured kunstnikud teatraalselt telekas teevad.

Imeline, et mu joonistus on alles ja ei ole kuhugi ära kadunud. Arvasin, et kaotasin paberi juba ammu ära. Tuleb välja, et olin hoopiski õhku joonistanud ja tuul tõi mu teose nüüd tagasi!

Kommentaare: 4 - Hinne: 5.00
Lapsena joonistamas

Taevalik geomeetria

Esimeses klassis õppisime geomeetrilisi kujundeid. Milline näeb välja ring, ristkülik, kolmnurk jne. Kindlalt teadsin, et rikkalikult taevalaotuselt leian palju ja mitmeid geomeetrilisi kujundeid.

Lõpetanud esimese klassi, tundsin end väga targa ja suurena juba. Meenusid kujundid, mida matemaatikas õppinud olime.

Traditsioonile kohaselt viskasime naabripoisiga selili murule pikali ning hakkasime võidu pilvedest geomeetrilisi kujundeid otsima. Võitjaks ja kogu aupaiste saab see, kes esimesena ja rohkem kujundeid näeb.

Olime taevasse juba tunde vaadanud, näinud küüruga kaamelit ja suurt vaala. Naabripoiss nägi ka ringi, mis minu arvates ei olnud aga üldse ringi moodi. Lõpuks tüdinesime taevasse vahtimisest ja läksime puu otsa ronima.

Paraku matemaatilist geomeetriat taevastest pilvedest ma leidnud ei olegi. Ka siis mitte kui väga pingutad ja otsid.

Kui ühel päeval, sealt ta ilmuski – taevalik geomeetria. Päris looduslikuks pilveks seda nimetada ei saa, aga asi seegi kui lennuk on taevalaotusest läbi sõ ...

Kommentaare: 6 - Hinne: 5.00
Merevees kükitamas

Kui ma olin väike, siis võlus mind kohutavalt vesi, eriti läbipaistev merevesi. Kükitasid vette ja vaatasid merepõhja - väikseid kive, liival olevaid teokarpe, hõljuvaid taimi. Kõik oli oi kui põnev.

Nüüd kui ma olen suur, vaatan vahel taevasse ja mõtisklen, kuivõrd vesi mind tõmbas. Tõmbas ka sedavõrd, et osutus teinekord eluohtlikuks.

Taevasse vaatamine on nauding ning mulle meenus kui istusin merevees. Mingil kummalisel kombel taevas merevett ja merepõhja meenutama hakkaski. Kuis siis nii, kas tõesti lapsepõlv on taas tagasi...

Lähenemas Maale

Olin juba esimeses klassis ja suur poiss. Isa rääkis mulle sageli kosmoselaevadest ja reisidest kaugetele planeetidele. Ja hakkasin unistama ning taevasse vaatama. Tahtsin samuti raketiga kaugele sõita.

Suvel viskasin murule selili pikali, asetasin käed ristamisi pea taha, kõlgutasin jalga üle põlve. Vaatasin suure huviga pilvi ja nii ma reisisingi kaugetele avastamata maadele.

Salapärasel kombel mulle näib, et olen nüüd Maale lähenemas, läbi pilvede paistavad ookeanid. Tõeliselt heameel on varsti taas Maale jõuda ja Maa õhku hingata.

Tähti maalimas

Kord ma istusin kivile ja hakkasin tähti taevasse maalima, rida rea haaval ning lõpmatult kordi palju. Lõpuks mu käsi väsis ning asetasin sule tagasi tindipotti.

See oli algus ammu aega tagasi... Nüüd oskan ma juba kirjutada ja lugeda ning võin pea kindlalt kuklasse visata. Tean, et mu sulg on alati taevas ootamas, ainult haara ja hakka taas hoogsalt maalima... Aga, käsi enam ei ulatu nii kaugele ja kõrgele...

Taevas ootab mind ja mu taevalikult suuri mõtteid kui meri oli veel põlvini ja taevasse tähti ning pilvi joonistasin. Sa olid uhke kõige üle ja uhke, et olid juba tervelt meetri pikkune.

Kommentaare: 8 - Hinne: 5.00
Irisatsioon Tallinna taeva kohal

23.10.2014 pärastlõunal oli Tallinna kohal märgata lummavat ilmastikunähtust irisatsiooni.

Kommentaare: 7 - Hinne: 5.00
Siilipere piknik

Vasakul pool on isane ja paremal emane siil, kes on ühest pesakonnast ja täiskasvanuks saades omavahel pere loonud. Reeglina siilid ninapidi koos süüa ei saa ja domineerivam pool ajab nõrgema eemale. Fotol näidatud olukord on erandlik, kus pärast visa heitlust saavutati üsnagi rahumeelne kokkulepe ning asuti ühiste jõududega, üks ühest otsast ja teine teisest otsast, lõhekalanahka maiustama. Suure kalanaha läbinärimine ja ära söömine võttis aega, aga jagu nad lõpuks ikkagi said.

10.08.2014 õhtuhämaruses püüdis kassikakk emase siili kinni ja viis oma poegadele söögiks. Isane on nüüd üksi (poeg söödi ära juuli alguses, fotol näidatud kahe siili ühine ema söödi ära 08.08.2014) ja kas ta üksindusest eluga välja tuleb, näitab aeg.

Kolmas koht fotokonkursil "Eine murul" 2014.

Kommentaare: 10 - Hinne: 5.00
Kevad!
Rada metsas
Aegna saare põhjatipp, Pardi lõugas ja Lemmiku nina

VALITUD JÄÄRADU MÖÖDA AEGNA SAARELE

Inimest kandvat jääd minekuks Aegna saarele ei ole igal aastal ja kui jää kannabki, siis lühiajaliselt. Loetud päevad või mõni nädal. Tuleb olla hoolas. Tuuleolud, hoovused, vihm, laevade lained ja tõusev merevesi võivad 10 cm või paksema jää 4-5 tunniga ära lõhkuda. Mandri ja Aegna saare vahel oli mööndustega kandev jää ajavahemikul 27. jaanuar kuni 07. veebruar. Mööndustega selles mõttes, et jääl liikudes pidi olema äärmiselt ettevaatlik, et mitte valesse kohta astuda ning läbi hapra jää vajuda ja uppuda.

Tähendab, jää ei olnud piisavalt kindel ning oli oht, et võib teatud oludes ja kohtades murduda või kiiresti laguneda. “Käidavat” jääd läbisid praod, jääle pääses vesi, lähedal oli minu määratluses rüsijää. Ühemõtteliselt ebastabiilne kooslus, mida terminoloogiliselt sõnastatakse jää algliikideks või avaveeks. EMHI jääkaardi alusel ei ole korralikku kandvat jääd olnudki ning alates 5. veebruarist on Aegna ja mandri vaheline veeala jäävaba.

Aegna saare põhjatipp, Lemmiku nina

Aegna saar, Külalaht

Aegna saare põhjatipp, Lemmiku ots

Kommentaare: 1 - Hinne: 5.00
Aegna saare põhjatipp vaatega Naissaare poole